כיצד נממש את השאיפות שלנו? \\ הרב אריאל שחר

הרב אריאל שחר No Comments on כיצד נממש את השאיפות שלנו? \\ הרב אריאל שחר

מחשבת הפרשה: האם האדם יכול להיות השופט והשוטר של עצמו, וכיצד נקטין את הפער בין עולם המחשבה לעולם המעשה?

21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לרבים מאתנו קיים פער בין עולם המחשבה והרצון לבין היכולת להביא לידי מימוש מעשי ולגמר את השאיפות והחלומות, אנחנו מתחילים עם שאיפות גדולות וברוח עוצמתית בכל התחלה, אך אט אט כמות ואיכות המעשים לוקה בחסר, והשאיפה מתקטנת לה.

על צמצום הפער הזה מדברת פרשת שופטים, שופטים מסמלים את כוח השיפוט המחשבה וההחלטה של העם, שוטרים משמשים כזרוע הביצועית והמעשית של קבלת החלטת מערכת המשפט, כך מיושמת מדיניות ההחלטה בעולם המעשה.

שופטים ושוטרים אינם רק במערכת הכלל אלא גם בתוך האדם עצמו, מערכת המשפט אלו המחשבות הרצונות קבלת ההחלטות, מערכת השיטור אלו כוחות הביצוע והיכולת להביא לידי מימוש את העוצמה הגלומה בכוח הרצון, בתורת הפנימיות מוגדרים שתי המערכות הללו כ'אורות' ו'כלים'.

מסיבה זו התורה קוראת לחוזרים מעורכי המלחמה 'ילך וישוב לביתו' הם אינם רואים לצאת למלחמה כי הם דוחים 'הולכים וחוזרים' באמצע מעשה המצווה, ומפסיקים בכל מעשה ומעשה בין תפילין של יד תפילין של ראש או מדברים בין ישתבח ליוצר, העצלות אוחזת בהם וחסר להם את היכולת להתגבר על קושי של גמר המעשה, ולכן הם לא יוצאים למלחמה.

לעומת זאת הצדיקים אינם נחים עד שהם גומרים את מעשה המצווה, השיקול של נוחות או עייפות אינם במשוואה כנגד הפסק באמצע המצווה, הם רצים למרחקים ארוכים, בכוח הזריזות הצדיקים עושים מצוות רבות באיכות ובכמות.

פרשת שופטים ומצוותיה מלמדים אותנו להביט במבט ארוך טווח, לא להשיח את הדעת ממשמעות החיים על ידי 'לקיחת שוחד' של הנאות רגעיות, הידיעה מסיפוק גמר המעשה נותנת כח מול רעשי רקע והסחות דעת.

אל תעשה הנחות לעצמך, ואל תדחה את החלומות שלך, תקיים "צדק צדק תרדוף" גם בשיח הפנימי שלך עם עצמך, אם יהיה לך משמעת עצמית חזקה היא תצליח לממש את השאיפות הגדולות והפוטנציאל הטמון בנו.

חודש אלול נותן לנו הזדמנות להוציא מעצמנו יותר, כחלק ממצוות התשובה אנחנו צריכים לקיים יותר מצוות לא רק בכמות אלא גם באיכות ובשלמות.

אל תוותר ואל תעשה הנחות לעצמך בגלל הנאות רגעיות, אחרי הכל הסיפור הגדול של העשייה שלנו שווה יותר מכל ההנאות הקטנות, אם תפיק מעצמך יותר יהיה לך סיפוק יותר, פשוט תהיה השופט והשוטר של עצמך.

נכתב על פי משנתו של השפת אמת לפרשת שופטים.(שנים תרל"ז תרמ"ג)

שבת שלום ומבורך.



0 תגובות